- 12V 200Ah AGM fleecová VRLA baterie
- ideální pro použití v poplašných systémech, systémech nouzového osvětlení nebo jako náhradní baterie v UPS
- velmi vhodné pro skútry, invalidní vozíky a další elektrická vozidla
- zvýšená kapacita ve srovnání s jinými konkurenty s 180Ah nebo 190Ah ve stejné velikosti - to znamená delší dobu provozu a / nebo delší životnost baterie
- vyšší kapacita je zaručeně bezproblémová pro nabíječku i provozované zařízení
- vysoce kvalitní zcela nová baterie, životnost až 5 let
- Nárazuvzdorné, nepropustné plastové pouzdro s pojistným ventilem, zcela bezúdržbové
- Žádná koroze, nehořlavé, žádné nebezpečné zboží podle IATA
- vysoká stabilita cyklu, velká spolehlivost a vysoká hustota energie
- nízké samovybíjení, dlouhá životnost a dobré silnoproudé vlastnosti
- velmi dobrá stabilita proti vibracím a změnám polohy
- šroubení M8
12V, 200Ah , AGM Baterie, Common use vysoce kvalitní náhrada pro 12V 180Ah/190Ah, rozměr baterie 522x239x218(236)mm
·12V 200Ah AGM průtoková VRLA baterie
·Ideální pro využití poplašných systémů, systémů nouzového osvětlení nebo jako náhradní baterie do USV
·Výborné pro skútry, invalidní vozíky a ostatní elektrovozidla
·Zvýšená kapacita oproti ostatním bateriím ve stejné velikosti v dané kategorii s 180Ah či 190Ah – delší výdrž a
vyšší odolnost baterie.
·Skrze rozšířenou kapacitu je možno dosáhnout delší životnosti či provozní činnosti
·Vysoce kvalitní, zbrusu nová baterie, životnost do 5 let
·Odolná proti nárazu, plastový kryt chránící proti výtoku baterie, ochranný ventil, bez nutnosti údržby
·Nerezivějící, nehořlavá, bezpečné zboží, schváleno IATA
·Vysoká odolnost, spolehlivost i objemová hustota
·Nízká hodnota samovybíjení, dlouhá životnost a výborné vysokoproudové vlastnosti
·Výborná stabilita při vibracích a změně polohy
·M8 plochá přípojka šroubu
VRLA AGM baterie pro všeobecné využití, vhodné také pro elektro automobily, elektrolodě apod.
Baterie Rotek jsou často využívány v oblasti solárních technologií, elektrických vozidel, skútrů, vysokozdvižných vozíků, UPS, záložních napájecích systémů, zabezpečovacích systémů, alarmů, telefonních systémů a jako mini startovní baterie v závodech (pro motocykly).
Bezúdržbové baterie VRLA (valve regulated lead acid – olověná baterie s pojistným ventilem) lze rozlišovat mezi následující typy: AGM (Absorbent Glass Mat) nebo GEL.
U AGM baterií (průtokové) je elektrolyt plně vstřebán skleněnými vlákny. Ty také stabilizují olověné pláty baterie – proto nejsou baterie ovlivněny vibracemi.
Průtok zamezuje zanesení baterie stejně tak jako sedimentace mezi pláty, které mohou vést ke zkratu. Povoleny jsou veškeré montážní polohy s výjimkou té, kdy jsou přípojky vespod. Plynování při nakládání či vykládání je přibližně stejné jako u GELových baterií.
Katalyzátor konvertuje při nakládání či vykládání plynu do vody, proto nemusí být VRLA baterie dobita. Při příliš vysokém tlaku plynu, ke kterému může dojít při nakládce nebo vykládce se otevře zabudovaný pojistný ventil, který slouží k ochraně baterie a zabrání jejímu poškození.
Doporučujeme se vyhnout přetížení baterie (ať už při jejím přebití při nabíjení či při jejím vybíjení za nadměrného výkonu až zkratu). V tomto případě by mohlo dojít k nenávratnému poškození elektrolytu a kapacita baterie by tím utrpěla.
Chcete-li trvale zajistit vysokou spolehlivost, dlouhou životnost a optimální účinnost kapacity baterie, doporučujeme nabíječky s vlastností I-U-U, které jsou obzvláště hodné pro AGM/GEL nebo průtokové baterie.
Počáteční výkon AGM baterií je vyšší než u GEL baterií a je prakticky roven kapalným buňkám, případně je i překonává. Ve srovnání s kapalnými buňkami dochází ke snížení kapacity v důsledku působení kyseliny (smíšení kyseliny a podílu vody).
U gelových baterií je kyselina křemičitá vázaná na gelovou hmotu skrze přidání kyseliny sírové. Ztráta kapacity v důsledku vrstvení kyseliny sírové je ještě méně typická než u průtokových baterií, přestože jsou gelové baterie méně typické pro silnoproud a jsou dražší než průtokové baterie. Všechny ostatní vlastnosti odpovídají vlastnostem průtokovým AGM baterií.
Bohužel dochází v praxi k záměnám. V 90% případů jsou baterie, které jsou prodávány jako gelové ve své podstatě vlastně bateriemi průtokovými.
Hovorově řečeno, se pojem Gelová baterie či GEL prosadil i přesto, že se ve skutečnosti z velké části jedná o AGM průtokové baterie. Skutečnou formu baterie lze zjistit pouze na jejím řezu.
Výše představené baterie jsou prototypem VRLA, AGM a průtokové baterie bez nutnosti údržby.
Dále můžeme rozlišovat následující typy:
Common Use (kompromis dlohověkosti, odolnost proti vysokém proudu a cyklu stability)
Tyto baterie jsou vhodné pro elektrovozidla, elektrolodě (jako startovací baterie), pro využití při práci s vysokým proudem, ale také pro solární techniku, UPS, alarmy a systémy nouzového osvětlení. Většina našich baterií jsou typem „common use“.
Deep Cycle
Vozidla, které často běží na volnoběh (typickým příkladem je Golf Caddy). Pláty olověných akumulátorů jsou poškozovány hlubokým vybitím. U těchto speciálních typů jsou pláty silnější, čímž je dosaženo vyšší cyklické odolnosti při hlubším vybíjení baterie. Sice při kompletním vybíjení stále dochází k poškození baterie, ale alespoň v menší míře než u klasických typů. Některé z našich baterií jsou k dostání jako „Deep Cycle“, prosím prostudujte podrobnější informace.
High Current
Startovní baterie. Tento typ baterie je speciálně navržen pro osobní a nákladní automobily a může poskytnout velmi vysoký rozběhový proud. Proto může být cyklická odolnost snížena a tyto baterie jsou proto méně vhodné k všeobecnému využití.
Takové startovací baterie v AGM technologii nemáme v naší nabídce. Můžeme však k pokrytí eventuálně využít naše obecné baterie. Podobné olověné baterie dostanete převážně v automobilech, případně v obchodě s doplňky pro motorová vozidla. Tyto baterie jsou však především vhodné pro velké motory, které se nacházejí v automobilech, stavebních strojích. Ty totiž potřebují velký rozběhový proud.
Long Life
Zde se jedná zejména o dlouhotrvající baterie, které jsou převážně využívány při dobíjecím provozu / Stand by režimu. Tyto baterie jsou vhodné zejména pro nouzové osvětlení, systém USV apod. Jsou také vhodné pro využití s krátkým nabíjecím a vybíjecím cyklem či režimem stand by.
Technické specifikace
Skladové číslo IMATECH |
BAT056 |
EAN kód |
9009970002398 |
jmenovité napětí |
12 V |
Nominální kapacita |
200 Ah |
Výška (celkem) |
226 mm |
Výška (tělo baterie) |
220 mm |
široký |
518 mm |
hloubka |
240 mm |
Čistá hmotnost |
59,50 kg |
Typ připojení |
C2 (M8x16) |
Kapacita (při 25 °C) - rychlost 20 hodin (10 A) |
200 Ah |
Kapacita (při 25 °C) - rychlost 10 h (19 A) |
190 Ah |
Kapacita (při 25 °C) - rychlost 5 hodin (32,1 A) |
160,5 Ah |
Kapacita (při 25 °C) - rychlost 1 h (124 A) |
124 Ah |
Kapacita (při 25 °C) - rychlost 15 minut (340 A) |
85 Ah |
Vnitřní odpor (100% nabití, při 25 °C) |
3,5 mOhm |
Kapacita po dobu 20 hodin při + 40 °C |
102 % |
Kapacita po dobu 20 hodin při +25 °C |
100% |
Kapacita po dobu 20 hodin při 0 °C |
85 % |
Kapacita po dobu 20 hodin při -15 °C |
65 % |
Zbytková kapacita při 20 °C - doba skladování 3 měsíce |
90 % |
Zbytková kapacita při 20 °C - doba skladování 6 měsíců |
80 % |
Zbytková kapacita při 20 °C - doba skladování 12 měsíců |
60 % |
Maximální vybíjecí proud při 25°C |
1000 A (max. 5 s) |
Nabíjecí napětí v cyklu (pro 25 °C) |
14,5 - 14,9 V (-24 mV / ° C) max. Nabíjecí proud: 50 A |
Nabíjecí napětí v režimu buffer (pro 25 °C) |
13,6 - 13,8 V (-18 mV / ° C) |
Další informace
Hrubá hmotnost (bez přepravního obalu): 59,5 kilogramů
Rozměry hrubého produktu (DxŠxV): 550 mm x 270 mm x 265 mm
Způsob dopravy: kusové zboží dle objemu
Přepravní hmotnost (včetně přebalu pro 1 kus / PU): 65,0 kilogramů
přepravní rozměry pro 1 kus / PU (DxŠxV): 800 mm x 600 mm x 385 mm